Bevezető
A jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) tartalmazza a StepSys mint Szolgáltató, valamint a Regisztráló / Előfizető között az online szolgáltatásként bérelhető vendéglátói rendszer használatára vonatkozó feltételeket.
A StepSys biztosítja, hogy jelen ÁSZF hatályos szövege minden Regisztráló és Előfizető számára a http://www.stepsys.hu/aszf címen folyamatosan elérhető legyen.
A StepSys fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. A StepSys az ÁSZF módosításról minden esetben tájékoztatja az Előfizetőket e-mail formájában.
Sem a Regisztráló, sem az Előfizető nem veheti igénybe a StepSys vendéglátói rendszert olyan vállalkozás támogatására, mely törvénytelen tevékenységet folytat, illetve más olyan tevékenységet, amely erkölcstelen vagy egyéb szempontból kifogásolható.
Amennyiben a StepSys tudomására jut, hogy a szoftverben a Regisztráló által megadott adatok köre nem valós elemeket is tartalmaz, jogosult a regisztrációt visszautasítani, illetve a hozzáférését részlegesen, vagy teljes egészében korlátozni, illetve a Regisztrálót az online rendszer használatából kizárni.
A StepSys a Regisztrálók és Előfizetők által megadott adatokat a mindenkor hatályos Adatvédelmi Szabályoknak megfelelően kezeli.
1. Alapfogalmak
Regisztráló: Regisztrálónak minősül minden ügyfél, aki a StepSys rendszerébe regisztrál. Minden elsőként regisztráló ügyfél jogosult a StepSys próbaverziójának 30 napos használatára térítésmentesen.
Előfizető: Előfizetőnek minősül az a regisztrált ügyfél, aki a 30 napos próbaverzió után a szolgáltatást megrendeli és díjazás ellenében igénybe veszi.
Próbaverzió: Minden elsőként regisztráló ügyfél jogosult a StepSys szoftver próbaverziójának 30 napos használatára térítésmentesen.Ez alatt az időszak alatt a StepSys szoftver minden alapfunkciója a normál használati feltételeknek megfelelően működik, teljesértékű rendszerként használható. A próbaidő alatt a bizonyos, feláras – extra – szolgáltatások nem, vagy csak korlátozottan érhetőek el.
Szolgáltatás: A StepSys egy olyan felhasználóbarát kis-éttermi rendszer, amely láthatóvá, elérhetővé, személyre szabhatóvá teszi a rendelések felvételét és a forgalom követését. A kiegészítőkkel különböző egyéb adminisztrációs területekre is kiterjed. Az online szolgáltatásként igénybe vehető StepSys rendszer szolgáltatási díja tartalmazza a szoftver folyamatos üzemeltetését, a későbbiek során a fejlesztéseket, továbbá magában foglalja a naponkénti adatmentést. A szolgáltatás magába foglalhatja szükség esetén a szoftver használatát biztosító hardver eszközök eladását vagy bérlését.
2. Regisztrálás
A StepSys által működtetett online vendéglátói rendszer mindazok számára elérhető, akik érvényesen regisztrálnak a StepSys weboldalán, valamint jog- és cselekvőképes természetes személyek vagy gazdálkodó szervezetek.
Minden Regisztráló tudomásul veszi, hogy a szolgáltatónak megadott adatai az adatvédelmi szabályoknak megfelelően felhasználásra kerülnek és hozzájárul ahhoz, hogy a szolgáltató a Regisztrálóval a próbaidő alatt akár telefonon akár email útján felvegye a kapcsolatot.
Érvényesen az regisztrálhat, aki nagykorú, cselekvőképes személy, vagy gazdálkodó szervezet, és az Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF-t) elfogadja.
3. Próbaverzió
Minden először regisztrált ügyfél számára a StepSys rendszerének igénylésekor 30 napos ingyenes próbaidőt biztosít a StepSys. A 30 napos próbaidő a regisztrációt követően kezdődik.
Ez alatt az időszak alatt a StepSys rendszer minden alapfunkciója a normál használati feltételeknek megfelelően működik, teljesértékű rendszerként használható. A próbaidő alatt a bizonyos, feláras – extra – szolgáltatások nem, vagy csak korlátozottan érhetőek el.
Az ingyenes próbaidőszak végén a StepSys rendszer működése leáll, amennyiben a Regisztráló nem fizet elő a szolgáltatásra. A Regisztráló által megadott, és a rendszer működése közben létrejött adatok a Próbaverzió lejártát követően törlésre kerülnek, amennyiben a Regisztráló a szolgáltatásra nem fizet elő. A Regisztrálónak lehetősége van arra, hogy a Próbaverzió lejártát megelőzően a StepSys rendszerben tárolt adatait lementse, így a bevitt adatok számára nem vesznek el.
A regisztrációt követően a Regisztráló egy informáló-emailt kap a rendszer használatára vonatkozóan. Az informáló-email tartalmazza a próbaverzió kezdetének és végének időpontját, illetve a regisztráláskor érvényes Általános Szerződési Feltételeket.
4. Előfizetés
A StepSys és az Előfizető közötti szerződés az Előfizető által megtett szabályos regisztrációt követően akkor jön létre, ha a StepSys által megtett ajánlatot – melynek feltételeit az ajánlat megtételét megelőzően a Regisztrálóval előzetesen egyeztetett – az Előfizető az ajánlat megtételétől számított 8 napon belül elfogadja. A StepSys által megtett ajánlatot elfogadó nyilatkozatát az Előfizető e-mail útján küldi meg. A szerződés lehet határozott vagy határozatlan idejű, ebben a felek közösen állapodnak meg.
A létrejött szerződés alapján az Előfizető szolgáltatási díjat köteles fizetni (előfizetés). Az előfizetés tartalmazza a rendszer fenntartását, működtetését, a napi adatmentést, az Előfizetők számára a rendszerbe történő korlátlan számú belépést és az ügyfélszolgálati segítséget. Amennyiben az Előfizető hardverigénnyel él, arról külön, egyedi megállapodást és szerződést kötnek.
A szolgáltatás havi díja a stepsys.hu weboldalon megtekinthető. A megadott szolgáltatási díjak a felek megállapodása alapján változhat.
A szolgáltatási díjat az Előfizető előre köteles megfizetni a StepSys által kiküldött díjbekérő alapján. A szolgáltatási díj fizetése a felek megállapodása alapján havi- negyedéves-féléves-éves ütemezés szerint történik. A befizetett összeget a StepSys tartja nyilván, és az Előfizető számára a fizetési időszaknak megfelelően (havi-negyedéves-féléves-éves) rendszerességgel biztosít elszámolást az aktuális egyenlegéről.
A határozott időre kötött szerződések a határozott idő lejártát megelőzően rendes felmondással nem szüntethetők meg. Amennyiben az Előfizető a szerződést egyoldalúan megszünteti, úgy a már megfizetett előfizetési díj visszatérítésére nem tarthat igényt. A StepSys a határozott idejű szerződések esetében a határozott idő lejártát megelőzően az előfizetési díjakat nem változtathatja meg.
A határozatlan időre kötött szerződések esetében a StepSys fenntartja a jogot, hogy a szolgáltatási díjakat módosíthatja, azonban a szerződés megkötésétől számított egy évig ezzel a jogával nem élhet.
Az Előfizető a bruttó szolgáltatási díjat Forintban köteles teljesíteni a StepSys számlájára történő utalással vagy készpénzes fizetéssel, a szolgáltatás díja magába foglalja az ÁFA-t.
5. Technikai feltételek
A StepSys az Előfizető számára biztosítja jelen ÁSZF-ben meghatározott online szolgáltatásként igénybe vehető vendéglátói rendszer működését napi 24 órában. A StepSys garantálja, hogy az Előfizető által felvitt adatokhoz illetéktelenek nem férnek hozzá, illetéktelenek részére nem kerülnek kiadásra, és a StepSys azokat az adatkezelési szabályoknak megfelelően kezeli.
A StepSys köteles haladéktalanul értesíteni az Előfizetőt a tudomására jutott minden olyan körülményről, amely a szolgáltatás teljesítését akadályozná vagy gátolná.
A StepSys garantálja, hogy az általa szolgáltatott szoftver a 0-24 órás szolgáltatási szintet évi 99%-os rendelkezésre állással teljesíti. Ez maximálisan évi 3,65 nap leállási lehetőséget biztosít a StepSys szolgáltatása számára. Az előre tervezett és bejelentett karbantartási idők nem számítanak bele ebbe az időintervallumba.
5.1. Felelősségkorlátozás
A StepSys az Előfizető magatartásáért más Előfizetőkkel, illetve harmadik személlyel szemben semmilyen felelősséggel, illetve helytállási kötelezettséggel sem tartozik.
A StepSys minden esetben ajánlást tesz az előfizetőnek, hogy mely hardverek használata mellett biztosítható a rendszer optimális működése. A StepSys nem vállal felelősséget azért, ha a rendszer az internetszolgáltató, vagy az előfizető által használt nem megfelelő hardver hibája miatt elérhetetlen, lassan működik, vagy adatvesztés történik. Amennyiben a StepSys önhibáján kívül hibás hardvert ad át az Előfizetőnek, vállalja annak garanciális ügyintézését, de felelősség nem terheli a hibás hardver használatából eredő egyéb károkért.
Kizárt a StepSys felelőssége minden olyan kárért, amely a StepSys rendszer (szolgáltatás) szakszerűtlen, jogszerűtlen, ÁSZF-ellenes használatából ered.
A StepSys a rendszer működtetése során az Előfizető által jelzett hiba kijavítását a hiba bejelentésétől számított 72 órán belül vállalja. Amennyiben az Előfizető a hiba kijavítását nem teszi lehetővé, vagy a hiba kijavítása érdekében szükséges együttműködést megtagadja, úgy az ebből eredő károkért a StepSys nem felel.
A szoftver használata nem mentesíti az Előfizetőt, hogy a szoftverbe rögzített és a szoftver által számított adatokat leellenőrizze. Az ellenőrzés elmulasztása miatti károkért a StepSys nem vállal felelősséget.
Az előfizető tudomásul veszi, hogy a StepSys által generált eladói blokk nem minősül adóügyi bizonylatnak.
A StepSys nem vállal felelősséget azért, ha az előfizető által használt felhasználónév és jelszó, valamint az Előfizető által tárolt adat, az Előfizető gondatlansága vagy hibája miatt kerül illetéktelen személy tudomására, különös figyelemmel arra, hogy a StepSys az előfizető jelszavát nem tárolja.
6. Előfizető kötelezettségei
Az Előfizető köteles a StepSys által nyújtott szolgáltatásért az előfizetői díjat az előre esedékes határidőre megfizetni a StepSys által megküldött díjbekérő alapján. Az Előfizető tudomásul veszi, hogy késedelmes fizetés esetén a díjbekérő fizetési határidejének lejárta után a StepSys jogosult a szolgáltatást részben, vagy teljes egészében korlátozni (felfüggeszteni). 30 napot meghaladó késedelem után a szerződés külön elállási vagy felmondási nyilatkozat nélkül megszűnik.
Az Előfizető köteles a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges együttműködést és közreműködést biztosítani.
Az Előfizető köteles a rendszer működésével kapcsolatos hibát haladéktalanul, de legkésőbb 24 órán belül jelezni, és köteles a hiba kijavítását 72 órán belül az egyeztetett időpontban biztosítani.
Az Előfizető kijelenti, hogy tisztában van az internetes levélküldés szabályaival. A StepSys nem felelős a szolgáltatás használata során előállított adatforgalom mennyiségéért és tartalmáért. A StepSys jogosult a szolgáltatás teljes, vagy részleges korlátozására (felfüggesztésére), amennyiben az Előfizető a rendszer használatával harmadik fél érdekeit vagy a vonatkozó hatályos jogszabályokat sérti.
Karbantartási, vagy ellenőrzési célból a StepSys üzemeltető személyzete jogosult az Előfizető rendszerébe bejelentkezni.
7. Technikai feltételek
A StepSys SAAS (Software as a Service / Szolgáltatásként bérelt szoftver) ügyviteli rendszer web alapú, Internet kapcsolatot igénylő szoftver-szolgáltatás. A szoftverbe a https://app.StepSys.hu lapon keresztül lehet bejelentkezni.
A StepSys minden esetben ajánlást tesz az előfizetőnek, hogy mely hardverek használata mellett biztosítható a rendszer optimális működése.
7.1. Bejelentkezés és használat feltételei
- Szélessávú internetkapcsolat;
- Firefox 70.0+, Google Chrome 90.0+ vagy kompatibilis internet böngésző;
- Windows operációs rendszerrel rendelkező számítógép esetén:
- Windows 7, vagy újabb operációs rendszer,
- Minimum 4 GB memória,
- Minimum 10 GB szabad tárhely;
- Android operációs rendszerrel rendelkező számítógép esetén:
- Android 8, vagy újabb operációs rendszer,
- Minimum 2 GB memória,
- Minimum 1 GB szabad tárhely;
- Aktív felhasználónév és jelszó ismerete.
Megjegyzés: IOS alapú operációs rendszereknél a StepSys rendszer egyes elemei, mint például a blokknyomtatás, nem elérhetőek.
8. Titoktartás, adatvédelem
A StepSys kötelezi magát arra, hogy védi és őrzi, üzleti titokként bizalmasan kezeli a szolgáltatás teljesítése során tudomására jutott adatokat, bizalmas adatokat, információkat, bizalmas információkat, dokumentumokat, és minden erőfeszítést megtesz annak érdekében, hogy azok megfelelő védelmét biztosítsák.
A StepSys és az Előfizető a bizalmas adatokat, bizalmas információkat csak a szolgáltatás teljesítése céljából használhatják fel, a tudomásukra jutott adatokat, információkat pedig csak a másik fél előzetes írásbeli hozzájárulásával hozhatják nyilvánosságra, kivéve, ha a közlésre jogszabály kötelez.
A StepSys vállalja, hogy jelen ÁSZF alapján a részére átadott valamennyi adat, információ üzleti titoknak minősül, mint ilyen bizalmasan kezelendő, és harmadik személyek tudomására hozni, valamint az ÁSZF-ben meghatározott céltól eltérően felhasználni tilos.
A fenti titoktartási kötelezettség a szolgáltatás fennállása alatt és annak bármely okból történő megszűnését követően is korlátlan ideig hatályban marad.
Az Előfizető teljes körű felelősséggel tartozik minden olyan szolgáltatás használatáért, amelynek során a hozzáférés jelszaván keresztül történik. Az Előfizetőt jelszavának titokban tartásával kapcsolatosan teljeskörű felelősség terheli.
A StepSys az Előfizető által önkéntes adatszolgáltatás keretében rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, kizárólag az egyes Előfizetők azonosításához, illetve a szolgáltatás teljesítéséhez, a sikeres teljesítéshez szükséges mértékben és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A. §-ában meghatározottak szerint használja fel. A Előfizető személyes adatainak jelen szerződésben meghatározott felhasználásához jelen Szerződés megkötésével egyben hozzájárulását adja.
A StepSys köteles az Előfizető személyes adatait az Előfizető kérésére haladéktalanul törölni. Amennyiben az Előfizető a törlést nem kéri, a szerződés megszűnését követően a StepSys az Előfizető adatait haladéktalanul törli.
8.1. Naplóbejegyzések használata
A StepSys weboldal úgynevezett naplóbejegyzéseket használ, mely naplóbejegyzések tartalmazzák az internet protokoll címet (IP cím), az Előfizető által használt böngésző típusát, az internetszolgáltatót, dátum/idő bélyegzőt, a hivatkozó és kilépő oldalak címét és a kattintások számát a weboldal látogatása alatt.
Előbbiek célja, hogy a StepSys ennek segítségével látogatási szokásokat elemezzen annak érdekében, hogy a rendszer kezelése és adminisztrációja hatékonyabb legyen. A naplóbejegyzésekben tárolt adatok semmilyen módon nem kapcsolhatók össze konkrét természetes személlyel.
A StepSys a weboldalán úgynevezett anonim látogatásazonosítót (cookies) alkalmaz a weboldal Előfizetői preferencia szerinti optimalizálása érdekében.
Előbbi alkalmazásokat, illetve az azokhoz kapcsolódó adatkezelést, műveleteket az Előfizető az ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi és elfogadja.
9. Szerződés megszűnésének esetei
9.1. A szerződés felmondása
9.1.1. A szerződés rendes felmondása
A határozatlan idejű szerződést bármelyik fél indoklás nélkül felmondhatja. A felmondási szándékot a tárgyhónapot megelőző hónap 25. napjáig e-mail (admin@stepsys.hu) útján kell megküldeni a másik fél részére.
Az ezt követően bejelentett felmondás a következő hónap 25. napját követően lép életbe, így a tárgyhónapra vonatkozóan a feleket köti a szerződés.
A határozott idejű szerződés rendes felmondása kizárt.
9.1.2. Rendkívüli felmondás
A szerződés rendkívüli felmondására kizárólag súlyos szerződésszegés esetén van mód. Súlyos szerződésszegésnek minősül:
- ha bármelyik fél az ÁSZF rendelkezéseit nem tartja be,
- ha bármelyik fél olyan magatartást tanúsít, amely a másik fél jogos érdekeit, különösen a jó hírnevét sérti, vagy magatartása eredményeként a szerződés további fenntartása nem várható el;
- ha utóbb kiderül, hogy az Előfizető által a regisztráció során megadott adatok nem felelnek meg a valóságnak, illetve az ÁSZF rendelkezéseinek vagy egyéb módon megtéveszti a Szolgáltatót.
9.2. A szerződés megszűnésének egyéb esetei
- A határozott időre kötött szerződés a határozott idő lejártával.
- A felek közös megegyezésével.
- Ha az Előfizető az előfizetői díjat előre esedékes határidőre nem fizeti meg 30 napot meghaladó késedelem után a szerződés külön elállási vagy felmondási nyilatkozat nélkül megszűnik.
10. Vis maior
Vis maiornak minősül minden olyan rendkívüli, a szerződés létrejötte után bekövetkező, annak teljesítését lehetetlenné tevő esemény, amelyet szerződő felek nem láthattak előre, és nem háríthattak el, és amely nem vezethető vissza egyik fél felróható magatartására sem. Ilyen események lehetnek különösen: szükségállapot, sztrájk, háború, forradalom, terrorista cselekmények, természeti katasztrófa, tűzvész, árvíz, járvány, karantén korlátozások, szállítási embargó stb. Vis maior esetén mindkét fél mentesül a szerződés teljesítésének kötelezettsége alól.
11. Vitás kérdések rendezése
Az Előfizető esetleges panaszaival a StepSys-t az admin@stepsys.hu email címen keresheti fel.
A StepSys-nek és az Előfizetőnek meg kell tennie mindent annak érdekében, hogy közvetlen tárgyalások útján rendezzenek minden olyan nézeteltérést vagy vitát, mely közöttük jelen szerződés keretében vagy a szerződéssel kapcsolatban merült fel.
Minden, a szerződés megkötése után felmerülő, a szerződés teljesítését akadályozó körülményről a felek kölcsönösen kötelesek egymást a körülmény tudomásukra jutását követően haladéktalanul tájékoztatni.
Budapest, 2023.03.21.